Kontrolowane Jedzenie

Kontrolowane Jedzenie

Jedzenie jest problemem, jeśli staje się obsesją. Boimy się przytyć, a jednocześnie czasem nie możemy powstrzymać się przed jedzeniem niezdrowych rzeczy. Potem próbujemy przeciwdziałać przybieraniu na wadze i unikamy jedzenia. Jesteśmy długo głodni. W naszych głowach naprzemian pojawiają się marzenia o jedzeniu, obawa przed tyciem, pretensje do siebie o słabą wolę. Jest bardzo prawdopodobne, że skończy się to kolejnym objedzeniem się, a później wyrzutami sumienia i niezadowoleniem z siebie. Sposobem na wyjście z takiego zamkniętego kręgu jest ustrukturyzowanie diety oraz nawyków związanych z jedzeniem.

Rytm jedzenia:

Nie możesz głodować, jedz w ciągu dnia 2 – 3 duże posiłki oraz 2 – 3 małe, nie rzadziej niż co 3 godziny.
Jedz według ustalonego wcześniej jadłospisu, w jego ułożeniu może pomóc Ci dietetyk. Aby dobrze przygotować się do wizyty u dietetyka przez tydzień notuj dokładnie, co każdego dnia zjadłeś lub wypiłeś i w jakiej ilości.
Jedz o stałych porach dnia.
Unikaj jedzenia między posiłkami.

Kupowanie żywności:

Przygotowuj sobie listę zakupów i kupuj tylko to, co na niej wynotowałeś. Listę sporządzaj kiedy jesteś najedzony.
Na zakupy idź po posiłku.
Unikaj kupowania i trzymania w domu słonych przekąsek, słodyczy, produktów gotowych od razu do spożycia.

Posiłki:

Wyznacz miejsce w swoim domu, a także w pracy, gdzie będziesz zjadać posiłki. Nie jedz nigdzie indziej (na kanapie przed telewizorem, w łóżku, w samochodzie, przy komputerze, w pracy przy biurku), a jednocześnie w miejscu wyznaczonym do jadania posiłków staraj się nie robić niczego innego.
Spożywaj określone (nałożone na talerz) porcje jedzenia. Ewentualne dokładki dobieraj na talerz i zjadaj, tam gdzie posiłki, a nie w drzwiach lodówki albo prosto z garnka czy opakowania.
Podczas jedzenia nie zajmuj się niczym innym.
Spróbuj zostawiać na talerzu niewielkie porcje jedzenia, jak to robi wielu ludzi – nie musisz zjadać wszystkiego do końca.
Kiedy zjesz, opuść miejsce jedzenia, aż do następnego posiłku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *